In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Mały Jaś poznał ostatnio grę Tetris. W grze tej klocki o różnych kształtach opadają na platformę. Gra ta zainspirowała Jasia do zastanowienia się nad następującym problemem. Załóżmy że wszystkie klocki to prostokąty o wymiarach , gdzie to długość boku poziomego. Klocki mają opadać osobno, w pewnej ustalonej kolejności. Dany klocek opada, dopóki nie natrafi na przeszkodę w postaci platformy albo innego, już stojącego klocka, a wtedy się zatrzymuje (w pozycji, w jakiej opadał) i pozostaje na swoim miejscu do końca gry. Mając dane wymiary, kolejność opadania i tory lotu klocków gracz będzie musiał podać wysokość najwyżej położonego punktu w układzie powstałym po opadnięciu wszystkich klocków. Wszystkie klocki opadają pionowo w dół i nie obracają się w trakcie opadania.
Napisz program, który:
W pierwszum wierszu wejścia znajdują się dwie liczby całkowite (), oznaczające odpowiednio: szerokość platformy oraz liczbę klocków, które na nią opadną. W następnych wierszach występują opisy kolejno opadających klocków.
Każdy opis klocka składa się z dwóch liczb całkowitych: (), reprezentujących klocek o szerokości . Wierzchołki rzutu klocka na platformę będą miały współrzędne: i .
W jedynym wierszu wyjścia należy wypisać wysokość najwyższego punktu w układzie klocków po zakończeniu ich opadania.
Dla danych wejściowych:
8 5 3 1 2 6 1 4 4 3 5 0
poprawną odpowiedzią jest:
3
Rysunek ilustruje wygląd układu klocków po zakończeniu ich opadania. Kolory kolejno opadających klocków to: zielony, żółty, czerwony, niebieski, fioletowy.